De 25 van......Karin Welsing

04-03-2016 19:51

Met dank aan Hollandse Hits Forum.

 

1. Ik zou wel eens een beschuitje willen eten met...

Michael London...hij leeft helaas niet meer, maar vond dat zo een mooie man. Beetje beïinvloed denk door 't Kleine Huis op de Prairy. Hij was zo'n lieverd ook, een kop met haar en lekker bruin.

2. In mijn persoonlijk leven heb ik grote bewondering voor...

Mijn man Piet! Een vent uit duidenden! praat nooit over een ander, klaagt nooit, altijd aan het werk ook al is hij doodmoe. Ik zeg wel eens: "Waar haal je de energie vandaan?" Ziek of niet ziek, gas erop is zijn motto. Naast dat ik ontzettend veel van hem houdt, heb ik enorm veel bewondering voor hem en respect.

3. Met een miljoen zou ik...

Hoef ik niet lang over na te denken; een nieuwe woonwagen kopen en gelijk ook één voor mijn kinderen, zodat ze ook klaar zijn. 't Stuk grond is al gekocht en we zijn aan het kijken voor een andere wagen dus dat zou ik kopen. verder eigenlijk weinig wensen!

4. Mijn grootste tic is...

Haha...nou die heb ik er wel meer, maar denk de vervelendste voor me gezin dat mijn buitendeur altijd los moet staan. Zomer of winter, de kachel loeit en Karin heeft de bovendeur los. Moet van me af kunnen kijken en ruimte hebben. dan zeg ik dus vaak "Gooi die deur los!" Daarnaast is er mijn bezorgdheid om mensen.

5. Ik kan behoorlijk chagrijnig worden van...

Als iemand zijn afspraak niet nakomt.

6. Als ik iets over zou kunnen doen dan is dat...

Zoveel dingen maar gedane zaken nemen geen keer. Alles is een groeiproces en wat op je pad komt krijg je toch wel. Niet terugkijken maar vooruit!

7. Het minst leuke aan ouder worden vind ik...

Mijn kraaiepootjes! Dan kijk in de spiegel en zeg ik tegen Piet: "Ohhh...kijk dan, wordt nu echt ouder!

8. Mijn Top 3 vakantiebestemmingen zijn...

Holland Haha, ik geef niks om vakantie en stap voor nog geen geld op een boot of vliegtuig. Wij zijn zomers altijd druk en in de weer dus zijn we blij als we regel hebben en lekker thuis zijn.

9. Mijn meest bijzondere ontmoeting was met...

Denk wel met (zangeres) Stella. Een vrouw waarvan ik de muziek zo waardeer en dit al van kinds af aan draai. Nu bellen we met mekaar en nodigt ze me uit op haar verjaardag. Ja, dat vind ik bijzonder!

10. Ik word nog altijd nerveus van...

Voor ik op moet treden ben ik altijd nerveus. Denk dat dat ook wel moet, je moet nooit overmoedig worden.

11. wat mijn carriére aangaat ben ik het meest trots op...

Mijn album 'Zoals ik ben'. Dat werd een TOP 100-album zelfs, 9 weken erin gestaan. Al de liedjes die erop staan zijn met hart en ziel gemaakt en echt Karin. Het album is ook zoals ik 't wilde. De schare fans die ik op heb mogen bouwen...bijzonder in deze tijd!

12. Televisieprogramma's die ik liever niet mis zijn...

Ben niet zo een tv kijker en volgt dan ook niet speciaal iets. Wel kijk ik graag Discovery en ID en Hart van Nederland.

13. Mijn favoriete maaltijd bestaat uit...

Hollandse pot hou ik van, een biefstukje en vooral veel groenten!

14. Als ik iets zou mogen veranderen van onze maatschappij dan...

ja, als ik tovenaar zou zijn zou ik ieder mens blij willen maken maar helaas. Ik zou wat meer weer terug naar vroeger willen; respect voor elkaar, wat over hebben voor je medemens en de mensen die altijd hard gewerkt hebben en dat zij genoeg geld hebben zodat ze het rustig aan kunnen doen zonder geldnood.

15. Ik kan de slappe lach krijgen van...

De stomste dingen! Ik heb een hele gekke humor maar als ik lach dan kan ik ook niet meer ophouden. Al zit er dan dertig man bij en zit je voorschut, het werkt dan nog ff door. vaak ook de slappe lach om m'n zoon en zijn uitspraken, kan ik blauw om liggen!

16. Ik zou wel eens een duet willen opnemen met...

Ik heb niet echt iemand. Ik heb een prachtig duet en dat klonk ook super. Ik vind als je een duet opneemt moet er ook gevoel bij zijn. Dus met iemand die net zoveel passie heeft met de muziek en elkaar goed aanvoelen zodat het één op het podium is en je dat ook overbrengt  naar de fans...!

17. Een vast ritueel voor mijn optreden is...

Mijn liedjes opschrijven, mijn inears klaarleggen en ja, niet goed maar wel lekker...even nog een sigaret!

18. Mijn 3 favoriete Nederlandstalige liedjes zijn...

Ik heb niet een favoriete Top 3 want ik hou van heel veel muziek en heb een hele waslijst met mooie liedjes. Ik hou veel van Marianne Weber, Koos Alberts, Stella en Frans Bauer.

19. Het allerleukste van het artiestenvak vind ik...

Mijn fans! daar krijg ik heel veel liefde van, ik ben dan ook enorm trots op hen!

20. Streamingdiensten zoals Spotify of HitsNL zijn...

In deze tijd heel belangrijk en ik maak er zelf ook veel gebruik van!

21. Mijn grote voorbeeld in de muziek is...

Ik heb niet echt één voorbeeld maar in het algemeen de nederlandse  levensliedzangers en zangeressen.

22. Als artiest hoop ik ooit nog eens...

Mijn wens was een album, nu is dat waargemaakt zou ik nog graag een tweede album willen maken.

23. het leven is voor mijzelf geslaagd als...

je gezond mag blijven, je gezin gelukkig is en af en toe wat leuks kan doen. meer heb je echt niet nodig, een lach maakt mijn hele dag al goed!

24. Als ik stop als artiest dan ga ik...

Weet ik niet want ik doe natuurlijk ernaast ook de kermis. denk dus gewoon wat ik nu ook doe.

25. je mag mij altijd wakker maken voor...

Een goed gesprek maar je mag me altijd wakker maken, overal voor!

**Tot slot wil ik nog even kwijt dat...

Ik vind het heel leuk dat HollandseHitsForum.nl mij vroeg voor de 25-Van...Toen het binnen kwam moest ik al enorm lachen om de vragen, zo leuk! had met sommige vragen echt wel ff bedenktijd nodig want dat beschuitje eet ik eigenlijk het liefst thuis! Dank je wel!